loading...
ویکی لی نار | دانشنامه اینترنتی
Admin بازدید : 137 یکشنبه 31 مرداد 1395 نظرات (0)

اداره اطلاعات و ارتباطات ملی (NTIA ) آمریکا روز سه شنبه در یک اطلاعیه اینترنتی اعلام کرد که سیستم نام گذاری دامنه های اینترنتی یا DNS را به یک سازمان غیر آمریکایی واگذار خواهد کرد که یک سازمان غیر انتفاعی دارای چند سهامدار است که در لس آنجلس واقع شده و ICANN ( شرکت اینترنتی برای نام ها و شماره های اختصاصی) نامیده می شود.

Admin بازدید : 91 یکشنبه 31 مرداد 1395 نظرات (0)

کمپانی گوگل در راستای انحصاری سازی سرویس‌های خود قصد دارد تا پشتیبانی از برنامه های کروم را در سایر پلتفرم‌ها نظیر ویندوز، مک و لینوکس پایان بخشیده و کاربران علاقه‌مند به استفاده از این برنامه‌ها را به سمت استفاده از سیستم عامل کروم (Chrome OS) سوق دهد. البته نگران نباشید این پروژه از اواسط سال 2017 میلادی آغاز خواهد شد و تا آن زمان فرصت استفاده از این برنامه‌های کاربردی را خواهید داشت.

Admin بازدید : 130 پنجشنبه 21 مرداد 1395 نظرات (0)

سولار ایمپالس یا نبض خورشیدی (عبارت واژه به انگلیسی: Solar Impulse) پروژهٔ سوئیسی هواپیمای الکتریکی دوربُرد آزمایشی، با انرژی خورشیدی و نیز نام دو هواپیمای این پروژه است. این پروژه که هزینه‌های آن به طور خصوصی تأمین می‌شود توسط مهندس و تاجر سوئیسی «آندره بورشبرگ» و روانشناس و خلبان سوئیسی «برتران پیکار» رهبری می‌شود. «برتران پیکار» همچنین هدایت کنندهٔ بریتینگ اوربیتر ۳بود؛ اولین بالونی که بدون توقف دنیا را دور زد. هدف سولار ایمپالس دسترسی به عنوان اولین مسافرت دور دنیا با یک هواپیمای ثابت‌بال با سرنشین که سوخت آن تنها انرژی خورشیدی است، و جلب توجه بیشتر به فناوری‌های زیست‌محیطی بود.ّ مایک اسکات در مجله فوربس دربارهٔ هدف این پروژه می‌نویسد: «اگر ما می‌توانیم تنها با انرژی خورشید و تکنولوژی‌های بهینه‌سازی انرژی دور دنیا پرواز کنیم، پتانسیل استفاده از تکنولوژی‌های تمیز در دیگر کاربردها بسیار بالا است».

اطلاعات کاربری